الکتروموتور اروپایی: در اواسط قرن 16 یعنی زمانی که موتور های زغال سنگی و گازوییلی به اوج خود رسیده بودن در اروپا دانشمند بزرگی به نام نیکولا تسلا یک موتور الکتریکی ساخت با این سوال که تا کنون انرژی مکانیکی را تبدیل الکترسیته کرده ایم (مانند چرخیدن توربین آبی و ساخت برق) اما چرا این عمل را برعکس نکنیم؟ یعنی الکترسیته را تبدیل به انرژی مکانیکی کنیم تا انرژی کمتری مصرف کنیم . این گونه شد که الکتروموتور الکتریکی ساخته شد و در قرن 16 و 17 این  اختراع طوفان به پا کرد.

البته آن زمان الکترو موتور به شکل تک فاز اخترا شد زیرا در آن زمان جریان الکتریکی با ولتاژ 3000 وجود نداشت و کار با برق در ولتاژ 1500 بود. حال انواع، اقسام و برند های الکتروموتور مختلفی وجود دارد اما سیستم و کارایی آن به همان صورت است. یعنی به صورت تک فاز و سه و دارای سیم پیچ ، صفحه ، دینام.

الکتروموتور اروپایی

اگر دقت کرده باشید گفتیم که این الکتروموتور در اروپا اختراع شد. اروپا بهترین الکتروموتور های دنیا را دارا میباشد از جمله وِمات و اس ای دبلیو که جایزه های متعددی برده اند. حال میخواهیم به این اشاره کنیم چرا باید الکتورموتر های اروپایی خریداری کنیم.

چرا باید الکتروموتور اروپایی بخریم

تحقیقاتی در دنیا انجام شده است نشانگر این است که است که شرکت های اروپایی بودجه بسیار بالایی برای این صنعت تعلق میگیرد تا بر اساس استاندار های روز الکتروموتور ها ساخته شود علاوه بر تکنولوژی بالایی که دارد سبکت ترین موتور ها نسبت به موتور های دنیا ساخته میشود.

 همچنین موتور های شرکت های اروپایی و الکتروموتور اروپایی با طبیعت سازگار است و برای طبیعت هیچ ضرری ندار که این یکی از بهترین گزینه هایی است که میتوان به آن اشاره کرد. حتی شرکت هایی مانند اس ای دبلیو و وِمات دارای برچسب سبز از محیط زیست اروپا و آمریکا دریافت کرده اند که این به آن معناست، این موتور هیچ آلودگی ندارد و از خود تولید نمیکند.

یکی از دلایلی که شرکت های اروپایی بهترین و با کیفیت ترین الکتروموتور را دارا هستند این است که استاندار های اتحادیه ی اروپا روز به روز سخت میشود و همین سخت گیرانه ها شدید باعث شده است تا الکتروموتور ها کم مصرف، بدون خطر برای طبیعت باشد و بتواند در تمام قاره ها عرض اندام کنند.

فعلان اقتصاد اروپا حتی بهترین الکتروموتور های چینی و ژاپنی را قبول نخواهند داشت و آن ها را از استاندار ها مجزا میدانند. زیرا سخت گیری های اتحادیه ی اروپا روز به روز سخت تر شده تا الکتروموتور ها با کیفت بالا تولید شوند.

یکی دیگر از نکته های که باید به آن دقت کنید این است که تکنولوژی های اروپا به روز بوده و این فناوری ها هر روز در حال ارتقا هستند که الکتروموتور ها افزایش بازدهی بالاتری به کاربر ارئه کند. همچنین علاوه بر تکنولوژی واحد ها تحقیقاتی نیز درحال توسعه هستند تا الکتروموتور های ضد انفجار ساخته تا موتور ها در شرایط سخت و حساس صنعتی کار کنند.

شرکت های اروپایی فقط داخل موتور تمرکز نکرده اند و به پوسته های الکتروموتور نیز اهمیت زیادی کرده اند. برای مثال شرکت اس ای دبلیو بخاطر تنوع در پوسته های  موتور الکتریکی جایزه های متعددی برده است. الکتروموتور اروپایی یا شرکت وِمات پوسته های الکتروموتور خود را فقط به صورت آلومینومی و مسی تولید میکند.

حتما برایتان سوال شده است مگر چقدر میتواند پوسته الکتروموتور مهم باشد؟ اگر بخوایم مهمی پوسته موتور الکتریکی برایتان از پوسته موتور الکتریکی بگوییم بسیار این مقاله بسیار طولانی میشود. اما با یک مثال مهمی این قطعه را به شما میگوییم.

اگر بخواهیم پوسته های موتور الکتریکی را از جنس چدن تولید کنند. چدن هم برای ساخت پوسته بسیار سنگین است و هم شکننده است علاوه بر آن چدن گرمای موتور را به بیرو هدایت نمیکند و این باعث میشود موتور به سرعت داغ کرده و سیم ها بلافاصله آتش بگیرد

سایر مزایای خرید الکترو موتور اروپایی

حال که درباره ی مزایای پوسته الکتروموتور های اروپایی گفتگو کرده ایم بهتر است که مزایای دیگر آن بپردازیم.

کم مصرف بودن و بهینه در مصرف برق

همانطور که اشاره کردیم اتحادیه ی اروپا در صنعت هایی که سروکارشان با برق هستند بسیار سخت گیری میکنند و حتی برای مصرف برق مالیات نیز وضع شده است چه برای صنعت ها بزرگ و چه برای مصارف خانگی. زیرا تولید انرژی الکترسیته بسیار پرهزینه است. الکتروموتور اروپایی برای همین شرکت های اروپایی تا جایی که میتوانند باید محصولاتشان را کم مصرف کنند، مخصوصا اگر آن محصول الکتروموتور باشد. زیرا موتور های الکتریکی انرژی الکترسیته را تبدیل انرژی مکانیکی میکنند.

مقالات مرتبط:

مقاومت ترمز اينورتر

ترمز موتور الکتریکی چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *