ترمز الکتروموتور وِمات: شرکت های اروپایی در صنعت موتور و ماشین آلات بسیار حرفه‌ای بوده و هستند زیرا از اواخر 16 شروع به ساخت و ساز های قطعات و محصول های آهنی، الکتریکی، و ماشین آلات بوده اند که به آن عصر آهن گفته میشود. به قول معروف این در خون آن هاست. اکنون میخواهیم سری به شرکت الکتروموتور ایتالیایی یعنی شرکت VEMAT بزنیم و بررسی کنیم که چه شرکتی است و چه تفاوتی نسبت به نوع کشور دوستش یعنی شرکت SEW ی آلمانی دارد.

انواع ترمز الکتروموتور وِمات

الکتروموتور VEMAT تک فاز همانطور که اشاره شد تولید ایتالیاست و پوسته آلومینومی است و بر این اعتقاد بوده که باعث میشود تا موتور گرمای خود را هرچه سریع بیرون داده و زود تر هم خنک شود. سیم پیچی این شرکت به صورت تمام مس بوده تا بیشینه برق را به موتور و ترمز برساند.

یکی از مزایای اجناس ایتالیایی بلبرینگ های بسیار مقاومی است ترمز الکتروموتور وِمات که میسازند مهم نیست در کجا باشد زمانی که اسم بلبرینگ ایتالیایی به زبان بیاید همه از آن استفاده میکنن. در این شرکت نیز بلبرینگ های بسیار قدرت مندی استفاده شده است.

تمامی قطعاتی که در این شرکت استفاده شده است با کیفیت بالا و استاندار های جهانی تولید میشود و پایه و فلنج های متفاوتی دارد. این شرکت از تمامی لحاظ از خط تولید تا مساحت و تعداد افراد از بزرگترین شرکت ها محسوب میشود. شرکت وِمات رقابت دیرینه ای با شرکت اس ای دبلیو در قاره اروپا دارد.

الکتروموتور وِمات تکفاز تک خازن

این دسته از موتور به دلیل اینکه از شدن و قدرت بسیار کمی برخورد داری میباشد شرکت های تولید کننده صرفا برای روشن یا راه انداری های موتور به دردشان میخورد و استفاده‌ی دیگری ندارد. زمانی که قدر موتور پایین است مشخصا گشتاور کمتری را نیز دارا است. مخصوصا زمانی که تک فاز نیز باشد. این الکتروموتور نیز تمام این ویژگی ها دارا میباشد. گشتاور اولیه موتور این الکتروموتور تک فاز پایین و در مرحله استارت Torque پایینی دارند.

هم چنین این شرکت جایزه های متعددی نیز برنده شده است که حتی در جایزه ها نیز با شرکت اس ای دبلیو ترمز الکتروموتور وِمات رقابت دوستانه دارد. در این مورتور 1500 و 3000 دور در دقیقه را تولید میکنند که حداکثر این موتور میباشد که این شرکت دارای متخصصان بسیار مجرب و مارمسته است که هر روز درحال توسعه های این موتور هستند.

 

الکتروموتور وِمات تکفاز وِمات دو خازن

گروه موتور وِمات برای اینکه هم گشتاور اولیه و هم گشتاور ثانویه‌ی بهتری داشته باشد دو دعدد خاز بر روی موتور نصب گردیده. اینگونه موتور با سرعت بالایی کار خود را شروع میکند و برق رسانی بهاری را نیز دارد. تولید و گشتاور های این موتور همانند به موتور تک خازن 1500 و 3000 دو در دقیقه در دسترس بازار است. با این تفاوت که گشتاور اولیه‌ی موتور دوخازن بیشتر و دور گیری آن زود تر میباشد.

مشخصات کلی ترمز الکتروموتور وِمات تکفاز

پوسته موتور وِمات:

همانطور که اشاره گردید این شرکت جنس، پوسته و لعاب روی موتور خود را به صورت آلومنیومی ترمز الکتروموتور وِمات تولید کرده زیرا اعتقاد دارند خنک بود موتور به گشتاور و برق رسانی نیز کمک بسیار زیادی میکنند البته که گرما در صعنایع الکتریکی همانند سم است به دلیل اینکه گرما با الکترسیته ضد میباشد و گرمای زیاد باعث اختلال در برق رسانی میشود.

یکی درگر از مزایای پوسته‌ی آلومینیومی میتوان به سبک بوودن آن اشاره کرد. به دلیل آنکه موتور به صورت هراحت تر شده است علاوه بر سبکی و خنک نگه داشتن موتور میتوان به طراحی دقیق و شیک آن نیز اشاره کرده که یکی از جوایزی که هر ساله شرکت وِمات برده است به دلیلی طراحی آن بوده است.

درست است که آلومینوم نسب به آهن و فولاد و گالوانیزه نرم تر است اما ترمز الکتروموتور وِمات این شرکت با فشرده کردن آلومینوم توانسته پایه های آلومینیومی تولید کند که یکی از نقطه ضعف های موتور پوسیدگی از پایه موتور است.

مقالات مرتبط:

معرفی الکتروموتورهای ایرانی

ترمز موتور الکتریکی چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *