اگر مقاله‌های قبلی را خوانده باشید ما از مزایا، معایب و بهترین شرکت‌های الکتروموتور اروپایی و چینی گفتگو کردیم. هرکدام از شرکت‌ها در ضمینه‌ای خاص قدرت داشتند. برای مثال شرکت وم(vem) مژده‌ی الکتروموتورهای تمام هوشمند را به مردم ارائه داد که دیگر نیاز به دخالت عامل انسانی ندارد.حال میخواهیم درباره‌ی الکتروموتورهای ایرانی گفتگو کنیم و ببینیم که شرکت‌های ایرانی چه فاید و مزایایی دارند؟ آیا شرکت ها ایرانی همانند شرکت‌های اروپایی قدرت دارند یا خیر؟ جواب سوالات خود را در این مقاله خواهید یافت.

مزیت های الکتروموتورهای ایرانی

اگر بخواهیم یکی از مزیت های بزرگ الکتروموتورهای ایرانی را برای شما بگوییم، موتورهای الکتریکی که در ایران ساخته میشوند، مناسب با آب و هوای ایران است و میتوان به انواع، اقسام و حالت ها جوی که در ایران وجود دارد استفاده کرد، این یکی از بزرگی ترین امتیازات به شمار میرود.
یکی دیگر از مزیت های الکتروموتور های ایرانی این است که به علت پر قدرت بودن و قیمت پایین آن، در قاره‌های مختلف مانند آفریقا، آسیا و اروپا صادر میشود. کشور ایران به علت گرم و خشک بودن حالت جو آن، موتورهای الکتریکی که تولید میکند بیشتر حالت ضد جوش و ضد انفجار دارند، برای همین قاره آفریقا و شرق آسیا یکی از بزرگ ترین خواهان الکتروموتور های ایرانی هستند. در تمام سیم پیچی های الکتروموتورهای ایرانی از آلیاژ مس خالص استفاده شده است، تا جریان برق سریع تر و راحت‌تر در الکتروموتورها جاری باشد.

انواع الکتروموتورهای ایرانی

تمام شرکت‌هایی که در ایران هستند سابقه‌ای بالای 30 دارند، حتی بعضی از آنها از اتحادیه اروپا نیز نشان استاندار گرفته اند. اتحادیه‌ی اروپا به دلیل سطح استاندار بالایی که دارد، گواهی CE را به شرکت‌های سطح تعلق نمیگیرد، اما بعضی از الکتروموتور ایرانی توانسته اند این مجوز را دریافت کنند.

الکتروژن

یکی از شرکت‌هایی که مجوز CE اروپا را توانسته دریافت کند شرکت الکتروموتور الکتروژن است. این شرکت از سال 1367 یعنی 33 سال، با سابقه درخشانی داشته است توانسته نام خود را بر زبان آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها بیندازد. یکی از خاصیت‌های الکتروژن این است که برای مکان‌های گرم ساخته شده است. یعنی نه تنها از خود گرما تولید نمیکند بلکه با گرما فضای باز هم سازگار است. در اروپا و در آفریقا برای صنعت‌های فن، هود، آسانسور و کولر از الکتروموتورهای ایرانی استفاده میشود.

 

الکتروژن

موتوژن

این شرکت فعالیت خود را از سال 1352 شروع کرده است و سال بعد قرار است به علت نیم قرن شدن شرکت جشن بگیرند. این شرکت برای صنایع سرامیک سازی، خودروسازی، صنایع کاشی، پتروشیمی، فولاد و ذوب آهن نیز به کار میرود که در تمام آنها سابقه درخشان داشته است.
این شرکت مانند شرکت الکتروژن موتورهای الکتریکی مقاوم دربرابر گرما نیز تولید میکند. اگر دقت کرده باشید به صنایع ذوب آهن نیز اشاره کرده ایم که این حرف ما را تضمین میکند. این شرکت با دانشگاه‌های فنی فعالیت‌های مستمری دارد تا بتواند دانشجوهای که در رشته‌های برق مکانیک و… تحصیل کرده اند را جذب و یا از ایده‌ای آنها استقبال کند.

 

الکترومتور های ایرانی

دیزل ساز

از بهترین و متفاوت‌ترین الکتروموتورهای ایرانی میتوان به شرکت دیزل ساز اشاره کرد. این شرکت علاوه بر الکتروموتور، دینام، پمپ و ژنراتور هم مونتاژ و ساخته میشود. این شرکت دهه سوم را رد کرده و ورد به 40 سالگی خود شده است. این شرکت علاوه بر آنکه در ایران بسیار محبوب است در اروپا و آسیا نیز ارتباطات و صادرات زیادی را برخوردار است. شرکت دیزل ساز محصولات خود را در دو نوع مستغرق و شناور تولید میکند.

 

دیزل ساز

جمکو

یکی از شرکت‌های ایرانی که مجوز CE اروپا را به دست آورده شرکت جمکو است این شرکت در سازمان گسترش و صنایع نوسازی ایران است که 30 سال سابقه درخشان دارد. این شرکت به تنهایی توانسته است الکتروموتورهای ایرانی را در اروپا آشنا کند که این قدمی بزرگ برای این شرکت خود و ایران است.

 

جمکو

حرف آخر

تمام این شرکت‌هایی که نام برده‌ایم سابقه‌های درخشانی در زمینه الکتروموتور هستند. تمامی شرکت ها به تنهایی چنین افتخارتی کسب کردند. اکنون ما میتوانیم با حمایت از کالای ایرانی، این شرکت‌ها را رونق بیشتری ببخشیم و در دنیا برند الکتروموتورهای ایرانی و نام شرکت‌های ایرانی را ثبت کنیم.

مقالات مرتبط:

مزایای الکتروموتور اروپایی

مقاومت ترمز اينورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *