ترمز الکتروموتور ac با تزریق جریان: اکنون که با موتور های الکتریکی و ترمز الکترو موتور های و انواع ترمز های الکترو موتور آشنا شده ایم، میتوانیم وارد جزییات ریز تر شویم و درباره ی اینکه هر نوع ترمز چه از جزئیاتی تشکیل شده است و مکانیسم دقیقاشان چه چگونه است. اما قبل از آن میخواهم فروشگاه صنعت ترمز که دارای 25 سال سابقه فروش و کارنامه موفق در صنعت انواع ترمز الکتروموتور را به شما معرفی کنم این فروشگاه با شرکت های خارجی که در صنعت الکتروموتور ترمز آن هستند و همکاری داشته و توانسته بستر امنی موفق را در کشور برای شرکت های خارجی ایجاد کند تا محصولات اصل و درجه یک را به دست کاربران ایرانی خود برسناد.

ترمز از راه جریان دی سی یکی، از رواج ترین و معمول ترین استفاده ها در جریان ترمز های ac میباشد. هنگام قطع شدن تغذیه موتور اکتریکی سه فاز یه 2 قسمت از 3 سیم پیچی که استاتور اعمل میشود و باعث متوقف شدن روتور میشود.

ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان

ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان dc

ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان: صنعت هایی که موتور های الکتریکی عظیمی دارند، هنگامی که برق قطع میشود، موتور بلافصله متوقف نشده و به دوران خود ادامه میدهد تا به طوری ذاتی یا خودکار از حرکت بایستد، که این هم ضرر اقتصادی میرساند و هم ضرر به خود الکتروموتور، صعنت و شرکت های موردنظر نیاز به این دارند که موتور بلافاصله متوقف شود تا محصول مورد نظر آسیب نبیند که ترمز DC اینجا تزریق میشود.

نحوه کار کرد ترمز DC

برای اینکه موتور از گردش کاملا خارج شود، ولتاژ DCبه سیم پیچ استاتور اعمال شده، یک محوطه مگنتی درست کرده و یک گشتاور استاتیک به روتور اعمال میشود.ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان این اتفاق باعث میشود تا روتور رفته رفته کند شده تا به طور کامل از حرکت بایستد.

ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان: زمانی ولتاژ DC به سیم اعمال میشود روتور دربرابر قدرت جریان معکوس مقاومت کرده و مقاومت خود را ادامه میدهد و شبکه ولتاژ مجبور میشود تا ولتاژی بالاتر از روتور اعمال کند. اینگونه موتور ترمز میکند که قدرت نگه داشتن نیروی ترمز، قوی تر از روتر است. به نکته ای که میگویم دقت کنید، جریان DC فقط و فقط باید چند ثانیه اعمال شود زیرا این کار باعث گرم شدن موتور بیش از حد خود میشود.

داخل دستگاه ترمز الکتروموتور DC در هنگام تزریق با تریستور های کنترل شده، جهت یکسان کردن جریان ولتاژ تغذیه از طریق تزریق ولتاژ DC به سیم پیچ استاتور انجام میگیرد. دو تریستور به صورت یکسوکننده کنترل شده به فاز (PCR) متصل میشوند.ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان:  البته به بگویم که فاز تریستور ها با هم دیگر فرق دارد که بستگی به محصولاتان و گشتاور ترمز به ولتاژ DC نیز دارد.

زمانی موتور از منبع یعنی برق اصلی قطع میشود کنتاکتور رله موتور، علاوه براینکه برق AC را از استاتور جدا میکند، این اقدام باعث بسته شدن خود کنتاکتور رله موتور نیز بسته میشود. بعد از آن یک دستور سریالی صورت میگیرد که این مجموعه باعث تاخیز 300 میلی ثانیه میشود این تاخیر این امکان را میدهد تا ولتاژ .جود در سیم پیچ موتور بعد از تغذیه AC ، نتیجه جریان مگنتی باقی مانده باعث کاهش یه سطح ایمنی میشود یابد .

ترمز  الکتروموتور ac با تزریق جریان: برای اینکه ترمز جریان DC را تولید کند، تریستور ها شروع به آتش شدن میکنن. و قبل از خاموش شدن، جریان DC توسط یک تایمر چند ثانیه ادامه پیدا میکند. جریان ترمزی کاهش می یابد و پس از یک تاخیر در حدود ۱.۵ ثانیه، کنتاکتور ترمزی دوباره باز میشود. در این مرحله موتور سپس، تریستورها شروع به آتش شدن میکنند تا جریان ترمز DC را تولید کنند. جریان DC توسط یک تایمر برای چند ثانیه ادامه مییابد و سپس خاموش میشود. که میتوانید ترمز های مختلفی مانند DC ، AC ، معکوس و…. را از فروشگاه صعنت ترمز خریداری کنید.

مقالات مرتبط:

انواع ترمز الکتروموتور و کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *