تاریخچه ترمز الکتروموتور: ترمز الکتروموتور در صنایع مختلفی به کار میرود و بسیار مهم است. اگر این قطعه در زندگی ما نباشد احتمال این که مال و یا حتی جانمان در خطر باشد نیز است. حتما برایتان سوال شد که این وسیله چیست و چرا بسیار زیاد به آن اشاره میکنیم؟ چگونه میتواند مال و یا جانمان را درخطر باشد در حالی که ما حتی یک بار هم آن را ندیده ایم؟ ما جواب سوال شما را به زودی خواهیم داد اما قبل از آن باید توضیح مختصری درباره‌ی ساخت و ساختار ترمز الکتروموتور بدهیم تا کامل متوجه‌ی عملکرد آن بشوید.

آشنایی با تاریخچه ترمز الکتروموتور

اولین بار در سال 1883 نیکولا تسلا توانست یک الکتروموتور یا موتورالکتریکی اختراع کند. موتوری که تسلا خلق کرد به صورت موتورالقایی دوفاز طراحی کرد و توانست آن را به نام خود ثبت کند. سه سال بعد گالیلو فراریس به طور خود جوش تحقیقات خود را آغاز کرده و در یکی انجمن ها ایتالیایی نشر داد. محققین بسیاری بر این باورند که این دو مهندس باعث انقلابی موتور ها شدند و از آن به بعد روند ساخت الکتروموتور ها به آسانی و با سرعت پیش میرفت. بعد از آن در سال 1890 اولین موتور سه فاز با قفسه‌ی سنجابی اختراع شد که اکنون استفاده بسیاری در صنعت دارد.

تاریخچه ترمز الکتروموتور

ساختار و عملکرد الکتروموتور

اگر برق به عنوان پدر کشفیات باشد الکتروموتور را باید به عنوان پسر در نظر بگیریم زیرا این وسیله از کولر خانه‌مان تا آسانسور و چرخ و فلک و…. به کار رفته است. اگر بخواهیم به طور کلی و ساده موتور الکتریکی را بیان کنیم. موتور الکتریکی، انرژی الکتریکی را به انرژی الکترومغناطیس و پس از آن تبدیل به انرژی مکانیکی میکند.
تاریخچه: البته باید بگم که عملکرد این موتور به سادگی این جمله نیست. معمولا موتور های الکتریکی به صوت دوار میچرخند، اما باید بگم که الکتروموتور هایی هم هستند که چرخش‌شان به صورت دوار نیست. برعکس ژانراتور ها که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکنند، الکتروموتور این کار را برعکس انجام میدهند یعنی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند.
برای این که خیلی راحت تر درک کنید کافیست مثال آهن ربا را برای شما بزنیم، دو آهن ربای هم قطب هم دیگر را دفع و دو آهن ربای ضد قطب هم دیگر را جذب میکنند.در موتور نیز همین گونه است،موتور یک بخش ثابت به نام استاتور و بخشی دیگر به نام روتو دارد که اکنون با انواع آشنا میشویم.

انواع الکتروموتور

تاریخچه ترمز الکتروموتور: ردر کل موتور های الکتریکی به سه دسته کلی تقسیم میشوند، الکتروموتور دی سی DC ، ای سی AC و خاص. الکتروموتور های دی سی یا(Direct Current) که میتوان از نامش متوجه شد، موتور با جریان مستقیم برق کار میکند اما الکتروموتور ای سی یا (Alternating Current) با جریان برق متناوب عمل میکند.موتور الکتریکی جریان مستقیم قدیمی تر است و جز نسخه های اولیه به حساب می‌آید. اما موتور الکتریکی جریان متناوب به کاربرد بیشتری در صنعت دارد و به دو صورت بک فاز و سه فاز به کار میرود. الکتروموتور های خاص توسط کاربر با کارایی مورد نظر خود ساخته میشود.

کاربرد و تاریخچه ترمز الکتروموتور

در حال حاظر موتور های الکتریکی از خطیر ترین وسایلی است که انسان روز مره با آن سروکار دارد، مانند صنعت سافالگری که موتور های‌شان به صورت دو سرعته میباشد و از جمله در صنعت های الکتروموتور که برای دوشیدن شیر در گاوداریها ، الکترو گیربکس صنعتی برای ماشین قالیشویی و … به کار رفته است که میتوانید از فروشگاه صنعت موتور به صورت آنلاین سفارش بدهید.

کارایی و عملکرترمز الکترموتور

تاریخچه ترمز الکتروموتور: ترمز الکتروموتور که به کلاچ الکتروموتور نیز شناخته شده است. این قطعه باعث متوقف شدن الکتروموتور میشود. در صنعت و ماشین آلات عظیم الکتروموتور های عظیم نیز به کار گرفته شده است. به علت بزرگ بودن موتور، هنگام برق رفتگی و یا اشکال برای آن،موتور نمیتواند بلافاصله متوقف شود و محصول شرکت و یا خود موتور آسیب بسیار جدی میبیند. برای همین ترمز ها به وجود آمده اند تا الکتروموتور را در کثری از ثانیه متوفق کنند. برای اینکه این موضوع راحت درک شود، فرض کنید شما داخل هستید و برق رفته است و شما آسانسور گیر افتاده اید.
زمانی برق رفتگی موتور آسانسور از کار افتاده و اتاقک از بالا به سقوط میکند. در همین هنگام ترمزالکتروموتور روی کار آمده تا از سقوط شما جلوگیری کند.
تاریخچه ترمز الکتروموتور: شرکت صنعت ترمز دارای 25 سال سابقه حرفه‌ای در فروش ترمزالکتروموتور های AC، DC ، جریان معکوس و سنکرون و انوع ترمز ها در خدمت شماست. فروشگاه صنعت ترمز با شرکت هایی مانند sew , binder , keb lenze , bauer , intorq , flender و demag همکاری داشته و توانسته است کشور را بستری امن برای این شرکت ها درست کند تا بهتریت محصولات در دستمان قرار بگیرد.

گیربکس و انواع صنعتی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *