کلاچ ترمز صنعتی

کلاچ ترمز صنعتی یا کلاچ مغناطیس پودر وسیله‌ای است که در طیف وسیع و گسترده‌ای از صنایع کاربرد دارد. اساسا این کلاچ در تمام پروژه‌هایی که از دستگاه‌ها و تغذیه خطوط به صورت رولی انجام می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توان گفت که در دستگاه‌های برش و تولید انواع فیلم، دستگاه‌های چاپ روتوگراور، کوتینگ، فلکسوگراور دستگاه‌های لمینت از ترمز و کلاچ مغناطیس پودری استفاده می‌شود. هر ترمز و کلاچ پودری معمولا از بخش‌های مختلفی هم ساخته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان بخش ثابت استاتور (که دارای سیم پیچی است که وظیفه آن تولید میدان الکترومغناطیسی است)، شفت ورودی ترمز، شفت روتور خروجی را نام برد. لازم است بدانید فضای استوانه بین روتور و استاتور با استفاده از ذرات مغناطیسی خشک پر شده است.

زمانی که به سر دو سیم پیچ شار مغناطیسی ولتاژی اعمال شود از مسیر پودر مغناطیسی مدار خود را بسته؛ حال به منظور کاهش رلوکتانس مغناطیسی، لقی بین روتور و استاتور را کم می‌کند. در رابطه با کاربرد این محصول می‌توان گفت که در پروسه‌های تولید سیم و کابل، صنایع نساجی، پروسه‌های تولید رول کاغذ، انواع لفافه‌های بسته‌بندی و فویل، ماشین آلات مختلف و نوار نقاله استفاده می‌شود. لازم به اشاره است که ترمز و کلاچ‌های صنعتی با کنترل دقیق گشتاور در بخش‌های جمع کن و بازکن ماشین آلات به مراتب منجر به افزایش راندمان خروجی فرآیند تولیدی و کیفیت کار می‌شود.

کلاچ ترمز صنعتی

انواع کلاچ صنعتی

اساسا کلاچ ترمزها از نظر عملکرد به دو دسته شفت‌دار و بدون شفت تولید می‌شوند، که از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت کمی دارند. در حقیقت تمام کلاچ ترمزهایی که ساخته می‌شود از به صورت جداگانه تولید می‌شوند که می‌توان هر کدام از آن‌ها را روی انواع الکتروموتورها نصب کرد. و اما مدل دیگر کلاچ ترمزها به صورت الکتروموتورهای ترمزدار ساخته می‌شوند که برای انواع موتورهای AC و DC و تک فاز و سه فاز هم قابل استفاده هستند. توجه کنید جریان برقی که برای موتورهای DC استفاده می‌شود حدود ۲۴ ولت است و جریان برقی که برای موتورهای AC استفاده می‌شود ۲۲۰ ولت است.

قیمت کلاچ صنعتی

از آن جایی که کلاچ ترمز صنعتی در زیر مجموعه کنترل اتوماتیک عالی هستند و انواع مختلفی دارند، به مراتب قیمت‌های مختلفی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. معمولا این قیمت با توجه برند، عملکرد خوب، دقت بالا، واکنش سریع و… تعیین می‌شود. گفتنی است که اگر به دنبال قیمت مناسب و کیفیتی برتر هستید به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید و در عین حال قیمت‌های مناسبی نیز شامل حال شما شود. در فروشگاه اینترنتی صنعت ترمز می‌توانید انواع کلاچ ترمزهای صنعتی را بخرید. تمام قیمت‌های موجود در این فرشگاه نسبت به سایر فروشگاه‌ها بسیار رقابتی هستند که نظر اکثر مشتریان را به خود جلب می‌کند.

خرید کلاچ صنعتی

قبل از خرید این محصول بایستی ویژگی‌های یک کلاچ ترمز صنعتی خوب را بدانید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید و بهترین عملکرد را هم از آن‌ها مشاهده کنید. سعی کنید به خطی بودن بالا و کنترل دقیق گشتاور توجه کنید و در عین حال محصول انتخاب شده عملکرد مناسب و پردازش خوبی هم داشته باشد. یک کلاچ ترمز دارای اندازه کوچکی است و در عین حال وزن سبکی هم دارد که به همین دلیل به راحتی نصب می‌شود. ماندگاری و طول عمر بالایی داشته باشد اساسا زمانی که یک برند برتر خریداری شود طول عمر بالایی هم از آن مشاهده می‌شود. برای خرید کلاچ ترمزهای صنعتی حتما به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که به فروشگاه صنعت ترمز مراجعه کنید چرا که تمام محصولات موجود در این فروشگاه کیفیت لازم و تمام ویژگی‌های ذکر شده را دارند.

انواع کلاچ صنعتی

ویژگی‌های کلاچ ترمز صنعتی

از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
» تولید دقیق سی ان سی، پردازش خوب، دقت بالا، عملکرد برتر و خطی خوب
» ساختار آلیاژ آلومینیوم با اتلاف گرمای مناسب، واکنش سریع
» گشتاور خروجی ثابت چرا که مقدار گشتاور تنها به مقدار جریان جرقه وابسته است؛ البته با صرف نظر از سرعت لغزش آن.
» جریان جرقه و تحریک با گشتاور تعیین شده متناسب است و به عنوان تنظیم خطی استفاده می‌شود.
» بدون ارتعاش، عملیات صاف، اجراء و ترمز، بدون ضربه، بدون سر و صدا تحت شرایط شروع
» وزن سبک و اندازه کوچک که منجر به نصب سریع و آسان می‌شود.
» طول عمر بالا و حفاظت از بار، حتی اگر شرایط بیشتر از حد گشتاور باشد. توجه کنید که عملیات لغزش اتوماتیک به عنوان حفاظت از بار عمل می‌کند.
» جدایی مکرر، فرکانس بالا، پاسخ سریع که می‌تواند ۴۰ الی ۶۰ بار را در دقیقه داشته باشد، به صورت گسترده در شرایطی کاری سریع که فرکانس بالا احتیاج است، استفاده می‌شود.
» پودر مغناطیسی بایستی با خلوص بالایی باشد، هیچ پودر کربن سیاه که طول عمر طولانی و عملکرد پایدار خواهند داشت.

تاریخ انتشار 1401/04/28